Alla inlägg under maj 2011

Av Sabina - 29 maj 2011 21:20

Natten till Lördag åkte jag in till förlossningen i Borås.

Hade SD/FV och blödde Lite. Gjorde förbannat ont.

Syster ringde Boogie och han körde oss dit, tog väl en 20 minuter bara!

Fick göra vanligt ultraljud och .. hjärnsläpp.. aah ultraljud inne i.. aah..

störande, vrf kmr jag inte på det nu?.. ääsch. iaf så såg allt bra ut, bebis mådde bra och låg så sött med händerna. :)

massor av undersökningar och prover gjordes hela natten och tillslut fick jag tabletter och en spruta i benet mot värkarna.

Blev inlagd och fick rummet 04.50 då de enda jag hade å säga var "om 15 minuter har jag vart vaken i 24 tim" . syrran stannade kvar där med mig och hon somnade direkt nästan, och jag somnade en timma senare... och vaknade ytterligare en timma senare, kl.06.00 hela dagen gick segt och väl hemma igen efter bussresor och en tågresa å promenader så var vi båda två trötta och hungriga. så värmde bara ugnspannkakan och efter det vid 8 så gick jag å lade mig för natten :) och hela natten har jag antingen vaknat av SD/FV eller att jag har behövt gå å kissa....

en gång snubblade jag på en sladd å var NÄRA på att hamna rakt på magen, men det slutade väldigt bra som tur va :)

Idag gick jag upp vid 12-13 nån gång.. kmr inte ihåg.. men har bara tagit det lungt och hjälpt mamma med att flytta saker som jag ska ha till systers vind (elr var väl mest bara sällskap :P hehe) och var hemma hos mormor en braa stund och fick spagetti å köttfärssås och choklad :)

Nu ska jag sova för imorn åker jag med anders när han ska till jobbet imorn morgon.. klockan 06.00 hämtar han mig, och nej han släpper av mig i min lägenhet i gbg innan han drar t jobbet :P slipper ta bussen och vagnen å skit (Y)

så nu ska jag sova

Av Sabina - 24 maj 2011 23:26

Blir att försöka sova så länge som möjligt imorn.

Syster ska dock upp tidigt imorn, iväg å jobba en timme sen hem å lägga sig igen. sova och sedan till sin skola.. snacka om att jag kmr vakna flera ggr på morgonen?

Moster E kanske följer med mig till föräldragruppen imorgon :).

Och så ska vi fixa alla papper om föräldrapenning å allt annat sånt.. hoppas dem inte drar upp fadern i allt.. känner att jag orkar inte med det nu..  vad ska jag säga då? att han inte finns med i bilden? för sist jag hörde ngt om de så skulle han ju inte skriva på faderskapet..

Tänk om jag får tidigare än beräknat, då Kan jag få samtidigt som moster E. för hon ska ha den 9e juli och jag den 30 Juli! hade vart lite kul att ligga på bb samtidigt som min moster E. :) (bästa av allt är att hon bara e 26 år med :P )

Av Sabina - 24 maj 2011 19:25

Imorn är det föräldragrupp.

Som vanligt går jag själv även dit.

Mvc sköter jag själv, och nu även det.

Om problemet nu var att han inte hade busskort, ne han fick låna mitt.

okej, men då helt plötsligt var klockan 13 för tidigt för att sätta sig på en buss dit.. ne han kunde åkt med idag, och sluppit ta buss vid 13. men neej det funkade inte heller för att han måste passa lägenheten och få upp sin syster till skolan imorn. (han har aldrig brytt sig om det innan..)

Hur tror ni jag tänker då? att han inte vill gå på det.. vem hade inte tänkt så?

bara bortförklaringar?

samma sak sen, han kan inte köpa eget busskort nu, och klockan 13 e för tidigt att åka hemifrån.. Hur ska det bli sen när barnet kommit ut då?

det kommer va samma sak då.. Och nu idag, så har jag gett upp hoppet om att han ens kommer att åka å hälsa på sitt egna barn sen.. Ärligt talat så tror jag inte på honom längre. och så mkt som han ljugit för mig det senaste så e det inte så konstigt.. Och förlossningen? då e det inte ens en exakt tid. tänk om jag åker in kl.8 på morgonen.. då har han inget busskort kanske och ringer jag å väcker honom så får jag bara skit för det som vanligt?  neej.. fan blir dum i huvudet när jag tänker på han jue. inte ett enda vettigt ord kommer ur mig just nu. så ta allt med en nypa salt idag tack ..  Bara önskar att han.. kunde bry sig mer. (elr om han nu bryr sig som han säger att han gör, att han kunde visa det mer då..) Är riktigt less på att inte veta vart han står ngnstans.. finns han där när barnet föds? när det är ett år gammalt?  elr om ngt händer under graviditeten?

Jag tror ärligt talat inte att han kommer kunna stötta/hjälpa mig genom förlossningen.. Kanske de bästa e att bara syrran följer med?..

ääsch. tar det en annan gång.

Nu dags att tänka på annat för att få mig på bättre humör och må bra igen..

Av Sabina - 24 maj 2011 01:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sabina - 23 maj 2011 19:33

Kärlek..

Vad ska vi med det till när vi har varann ist?

Du å jag, lillen/lillan,

Vi klarar oss nog så mkt bättre utan det. :)


Av Sabina - 22 maj 2011 21:33


Magen för ett litet tag sen :)

Är ändå ganska liten fortfarande, om man tänker på att bebisen kommer ut om 10 veckor! :)

Kanske bara jag som tycker det?

Har trots allt gått upp 13 Kg sen jag fick veta att jag va gravid.. :)

Är så himla nyfiken på om de e en Flicka elr Pojke som ligger å sparkar på mig inifrån hela dagarna å spec, nätterna.. :)

Undrar vem h*n är mest lik, sin mamma elr pappa?

då tänker jag på både utseendet och humöret.

Fast jag hoppas på att lillen inte har varken mitt elr Pappans humör.. :D

Både jag och pappan var "kolikbarn" när vi var små.. och det är 50% chans att barnet får kolik om EN av föräldrarna haft det..

ååh vad jag längtar att h*n ska kma ut nuu :D <3

Av Sabina - 22 maj 2011 11:49

I fredags trodde jag att han fattade lite iaf, men jag trodde så fel!

Tyvärr vet jag hur det kommer att sluta, även om jag inte vill det.

Men de e bara att acceptera det antar jag.

För efter nu idag så tänker jag inte försöka längre. Nu e de inte jag som ska ta första steget mer. Har nog gjort det för många ggr redan..

Jag orkar bara inte mer skit nu. Och jag måste ta det lungt.

Tar jag det lungt när vi bråkar? Nej. Det gör jag inte.

2 veckor.

2 hela veckor att bara tänka på mig själv.

Tar han första steget under den tiden, så får han vänta tills mina 2 veckor är över.

Dessa 2 veckor är mina, då jag bara ska tänka på mig själv, slappna av och fixa lägenheten och allt annat som måste fixas.

Det sa jag till honom förut så han vet om det.  Svagt av mig? nej, smart. för jag vill att barnet stannar i magen ett tag till, tills han elr hon är redo att komma ut.

Och under dessa 2 veckor, som då blir utan bråk, då kanske jag Äntligen kan sluta röka helt. ist för att lägga ner 50% på sluta röka, så kanske jag nu kan lägga ner 100% på det. Jag vill sluta, men jag har väldigt svårt för det. Och efter bråk å stress tex så lugnar jag ner mig genom att ta en cigg.

nu hoppas jag på att inte behöva det mer.

Och efter dessa 2 veckor ska jag försöka bli kvitt mina rädslor.. då menar jag alla!

Fast en av dem blir svårt att göra då jag är själv.. men dem andra kan jag ta hjälp av vem som helst typ.

Blir bara för mkt om jag ska göra det under dessa 2 veckor med tror jag..

Bebis ligger och rör sig heela tiden nu, och det är så mysigt :)

men när h*n ligger och sträcker sig elr sparkar på revbenen så e det inte så mysigt längre ;) men jag får veta att lillen lever där inne så det e positivt :)

Av Sabina - 21 maj 2011 23:38

Bebis växer och det känns :)

Han/hon Älskar att snurra runt i magen, magen är alltid i rörelse.

Och jag blir bara glad när h*n sparkar å har sig där inne, för då vet jag: h*n Lever :)

Det finns inget bättre än den lille filuren.

Många frågar om jag ångrar att pappan till barnet e just han.

Ibland så jaa, det gör jag. men egentligen så gör jag inte det..

för.. Jag älskar honom. Det kmr jag alltid att göra.

Och när jag ser barnet sen så kmr jag tänka att h*n fick jag med ngn som jag älskar.

Ibland så vill jag bara hata han, men samtidigt så är det ngt som säger mig att jagälskar honom, jag Kan Inte hata honom. oavsett vad det är som gör att jag vill det så kan jag inte. Idag är det exakt 10 veckor kvar tills BF. (beräknad förlossning.) och jag hoppas att Pappan håller vad han lovat..


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bobbos Homepage!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards