Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Sjukhusvistelse

Av Sabina - 29 maj 2011 21:20

Natten till Lördag åkte jag in till förlossningen i Borås.

Hade SD/FV och blödde Lite. Gjorde förbannat ont.

Syster ringde Boogie och han körde oss dit, tog väl en 20 minuter bara!

Fick göra vanligt ultraljud och .. hjärnsläpp.. aah ultraljud inne i.. aah..

störande, vrf kmr jag inte på det nu?.. ääsch. iaf så såg allt bra ut, bebis mådde bra och låg så sött med händerna. :)

massor av undersökningar och prover gjordes hela natten och tillslut fick jag tabletter och en spruta i benet mot värkarna.

Blev inlagd och fick rummet 04.50 då de enda jag hade å säga var "om 15 minuter har jag vart vaken i 24 tim" . syrran stannade kvar där med mig och hon somnade direkt nästan, och jag somnade en timma senare... och vaknade ytterligare en timma senare, kl.06.00 hela dagen gick segt och väl hemma igen efter bussresor och en tågresa å promenader så var vi båda två trötta och hungriga. så värmde bara ugnspannkakan och efter det vid 8 så gick jag å lade mig för natten :) och hela natten har jag antingen vaknat av SD/FV eller att jag har behövt gå å kissa....

en gång snubblade jag på en sladd å var NÄRA på att hamna rakt på magen, men det slutade väldigt bra som tur va :)

Idag gick jag upp vid 12-13 nån gång.. kmr inte ihåg.. men har bara tagit det lungt och hjälpt mamma med att flytta saker som jag ska ha till systers vind (elr var väl mest bara sällskap :P hehe) och var hemma hos mormor en braa stund och fick spagetti å köttfärssås och choklad :)

Nu ska jag sova för imorn åker jag med anders när han ska till jobbet imorn morgon.. klockan 06.00 hämtar han mig, och nej han släpper av mig i min lägenhet i gbg innan han drar t jobbet :P slipper ta bussen och vagnen å skit (Y)

så nu ska jag sova

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina - 20 januari 2012 10:30

Känner att jag inte vart inne här på bra länge! kanske dags att skriva lite här, :P   Idag väckte meya mig  kl.10 typ! annars vaknar vi Alltid 8 (även om hon bara äter å sen somnar vi om.. men ändå :P) Det är MYCKET som hänt sen jag var inne ...

Av Sabina - 3 oktober 2011 01:25

  Tiden går så fort...   Meya, min dotter, är redan 2 månader gammal nu. Hur fort kan tiden gå egentligen?! Känns som om det var igår jag var hemma i min lägenhet med värkarna, när vattnet gick.   klockan 04.00, elr var kl.05.00 ? Det ha...

Av Sabina - 20 september 2011 21:38

                                                                          ...

Av Sabina - 20 september 2011 00:32

Usch vilken dag!! men, jag fick iaf meyas skratt på film :) fast tappat bort minneskortet.. typiskt?! tjaa det kmr la fram nån gång hoppas jag. :P Börjat med matersättning på kvällen för hon har gått ner lite i vikt... men resten av hennes måltid...

Presentation


Bobbos Homepage!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards